Srebrna Pieczęć

SPIS RZECZY

Niusy
Słowo wstępu
Artykuły

Srebrna Pieczęć
   Świat
   Opowiadania
   Przygody
   Rasy
   Mapy
   Księstwa
   Organizacje i stowarzyszenia
   Bogowie
   Zioła
   Przedmioty magiczne
   Bestiariusz
   Nasze postacie
   Mechanika
   Profesje
   Umiejętności profesjonalne
   Uzbrojenie
   Czary
   Opis parametrów
   Zasady
   Tworzenie postaci
   Rozwój postaci
   Rzuty krytyczne

Galeria
Pliki
Sesje
Pajacyki
Forum    (ost.wypowiedź)
Księga gości
Linki
Autorzy
karp - teksty
Zydy - łebmaster
Justyna - ilustracje
i inni

Stronę najlepiej oglądać na monitorze przy pomocy oczu...

Wszystkie prawa zastrzeżone

Powered by vi
Powered by APACHE

Build your Internet identity at UNI.CC
Srebrna Pieczęć - oficjalna strona systemu RPG ROZWÓJ POSTACI

Awans na poziom następuje automatycznie po uzyskaniu odpowiedniej liczby punktów doświadczenia. Punkty te przyznaje Mistrz Gry po każdej przygodzie w ilości od 0 do 150, a dokładnie: 0-50 pkt. za wykonanie scenariusza, przy czym pamiętać należy, że w jednej przygodzie poszczególne postacie mogą mieć różne cele; 0-50 pkt. za inwencję i pomysłowość w czasie przygody; 0-50 za wczucie się w postać.

Postać awansując na poziom uzyskuje 5 punktów, które może rozdzielić na wszystkie swoje cechy, nie więcej jednak niż 3 na jedną. Ponadto zarówno odporność fizyczna jak i psychiczna zwiększają się o 1. Postać uczy się także jednej z umiejętności dostępnych dla danej profesji na odpowiednim poziomie. Profesje magiczne otrzymują ponadto jeden czar z odpowiedniego kręgu.

Punkty doświadczenia i awans na poziom

Poziom Punkty dośw. Krąg czarów
1 0-99 I
2 100-199 I
3 200-299 I
4 300-399 I
5 400-499 I
6 500-649 II
7 650-799 II
8 800-949 II
9 950-1099 II
10 1100-1249 II
11 1250-1449 III
12 1450-1649 III
13 1650-1849 III
14 1850-2049 III
15 2050-2249 III
16 2250-2449 III
17 2450-2649 III

Szkolenia w broniach

BIEGŁY - zużywa jedną dodatkową biegłość; zwiększa trafienie w wybranej broni (którą postać potrafi już władać) o 5+k5 punktów; szansa znalezienia nauczyciela wynosi około 60%; szkolenie to kosztuje ok. 5 sztuk srebra i trwa dwa do trzech tygodni;
SPECJALISTA - zużywa dwie dodatkowe biegłości; zwiększa trafienie w wybranej broni (w której postać jest już wyszkolona na biegłego) o 5+k5 punktów; ponadto pozwala szkolić się ofensywnie lub defensywnie, a w broniach lekkich i walce wręcz, także w oburęczności; szansa znalezienia nauczyciela wynosi około 30%; szkolenie to kosztuje ok. 10 sztuk srebra i trwa około miesiąca;
MISTRZ - zużywa dwie dodatkowe biegłości; zwiększa trafienie w wybranej broni (w której postać jest już wyszkolona na specjalistę) o 5+k5 punktów i zmniejsza jej opóźnienie 5, ponadto pozwala się wyszkolić w oburęczności w broniach jednoręcznych; szansa znalezienia nauczyciela wynosi około 10%; szkolenie to kosztuje ok. 100 sztuk srebra i trwa zazwyczaj nie dłużej niż pół roku;
ARCYMISTRZ - zużywa dwie dodatkowe biegłości; zwiększa trafienie w wybranej broni (w której postać jest już wyszkolona na mistrza) o 5+k5 punktów i podwaja obronę z tej broni; postać na arcymistrza szkoli się sama, trwa to około dwóch lat i wymagają częstych ćwiczeń oraz walki tą bronią; dodatkowym warunkiem jest posiadanie minimum 10 poziomu;
OFENSYWNE - zużywa jedną dodatkową biegłość dając premię w postaci mniejszego opóźnienia, odpowiednio: w broni dwuręcznej -15; jednoręcznej i strzeleckiej -10, lekkiej i walce -5; szansa znalezienia nauczyciela wynosi około 30%; szkolenie to kosztuje ok. 10 sztuk srebra i trwa miesiąc; wyklucza się wzajemnie ze szkoleniem defensywnym;
DEFENSYWNE - zużywa jedną dodatkową biegłości; podwaja obronę broni (w której postać jest wyszkolona minimum na specjalistę); szansa znalezienia nauczyciela wynosi około 30%; szkolenie to kosztuje ok. 10 sztuk srebra i trwa miesiąc; wyklucza się wzajemnie ze szkoleniem ofensywnym;
OBURĘCZNOŚĆ - zużywa jedną dodatkową biegłości; specjalistom w broni lekkiej i walce wręcz pozwala na używanie równocześnie dwóch broni (lub równocześnie broni jednoręcznej i lekkiej), a mistrzom w broni jednoręcznej na używanie równocześnie dwóch broni jednoręcznych (np. mieczy), przy czym obrona jest liczona z obydwóch broni, ataki nie mogą być zadawane równocześnie, a ich ilość w rundzie jest uzależniona od Inicjatywy i opóźnienia; szansa znalezienia nauczyciela wynosi około 30%; szkolenie to kosztuje ok. 20 sztuk srebra i trwa dwa miesiące;

Niektóre ze szkoleń, jak na przykład mistrzowskie, a czasami oburęczność, ofensywne, defensywne, czy nawet w przypadku broni rzadko spotykanych - na specjalistę, przeprowadzić można niemal wyłącznie w siedzibach Bractw lub Gildiach. Czasami oprócz ceny za szkolenie należy wykonać dla danej organizacji określone zadanie, zdarza się także, iż jest to równoznaczne z przystąpieniem do danej Gildii.