SPIS RZECZY
Niusy
Słowo wstępu
Artykuły
Srebrna Pieczęć
Świat
Opowiadania
Przygody
Rasy
Mapy
Księstwa
Organizacje i stowarzyszenia
Bogowie
Zioła
Przedmioty magiczne
Bestiariusz
Nasze postacie
Mechanika
Profesje
Umiejętności profesjonalne
Uzbrojenie
Czary
Opis parametrów
Zasady
Tworzenie postaci
Rozwój postaci
Rzuty krytyczne
Galeria
Pliki
Sesje
Pajacyki
Forum
(ost.wypowiedź)
Księga gości
Linki
Autorzy
karp - teksty
Zydy - łebmaster
Justyna - ilustracje
i inni
Stronę najlepiej oglądać na monitorze przy pomocy oczu...
Wszystkie prawa zastrzeżone
Powered by vi

|
Srebrna Pieczęć - oficjalna strona systemu RPG
GŁÓWNI BOGOWIE:
Krahnam - Bóg wojny, walki orężnej w słusznej sprawie i honoru, opiekun rycerzy i wojowników, najpowszechniejsza obecnie religia rozpowszechniana przez Karhanów.
Symbol: srebrny miecz skierowany ostrzem do dołu
Ofiara: złożenie w świątyni drogocennej broni, najlepiej srebrnej
Szaty mnichów: akolici niebieskie, mnisi niebieskie z białymi obszyciami, wysocy mnisi niebieskie ze srebrnymi obszyciami, arcymnisi srebrne.
Przekleństwo: Tchórzostwo
Świątynie: znajdują się we wszystkich miastach Karhaniki, w niektórych (np. Leritim) jest ich nawet kilka.
Warakurchi - Bóg życia i śmierci, rzeczy dziwnych, tajemniczych i niewyjaśnionych, oraz magii, cudów i szczęścia. Najpopularniejsza wśród Oudów religia, niemal nieznana wśród innych ras.
Symbol: zwinięty w "ósemkę" wąż połykający własny ogon
Ofiara: krew, swoja cudza, zwierzęca (nie składa się ofiar śmiertelnych)
Szaty mnichów: akolici białe, mnisi biało-czarne, wysocy mnisi biało-czarne, arcymnisi biało-czarne; ponadto wszyscy mnisi zaplatają włosy w długie warkocze
Przekleństwo: doprowadzający do śmierci krwotok
Świątynie: Bandżur, Orsor, Sipas, Hanza, Orm, Tero, Magira, Pantha, Karchamurata, Erg, Iredi, Aspis, Leritim, Matri, Ortsia, Mitrofa, Solf.
Orwedo - Bóg czasu. Najpopularniejsza wśród Larytów religia, niemal nieznana wśród innych ras.
Symbol: Klepsydra
Ofiara: uwiecznienie symbolu lub imienia Orveda w kamieniu
Szaty mnichów: akolici białe, mnisi żółto-białe, wysocy mnisi żółte, arcymnisi złote; wszyscy mnisi farbują włosy na biało
Przekleństwo: czterokrotnie szybsze starzenie się
Świątynie: Leritim, Erg, Iredi, Aspis, Morond, Matri, Ortsia, Mitrofa, Solf,Urtar, Aksonia, Shiro, Karchamurata, Hanza, Orsor, Hatar, Troen.
Soloas - Bóg mądrości, opiekun mędrców i ludzi związanych z wiedzą. Religia wymierająca, wyznawana tylko wśród Larytów.
Symbol: pióro
Ofiara: napisanie księgi, wiersza, przyczynienie się do rozwoju nauki
Szaty mnichów: akolici szare, mnisi szare, wysocy mnisi białe, arcymnisi białe, ponadto mnisi nie golą zarostu na twarzy
Przekleństwo: amnezja
Świątynie: Leritim, Solf, Aspis, Aksonia, Matri.
Ivegide - Bóg pustyni i pustynnego wiatru. Religia wyznawana tylko wśród Nzalów.
Symbol: piramida
Ofiara: woda i żywność złożone w świątyni
Szaty mnichów: akolici żółte, mnisi żółte, wysocy mnisi białe, arcymnisi białe,
Przekleństwo: promienie słoneczne oślepiają przeklętego
Świątynie: Biała Piramida na pustyni Martwe Piaski, koło Ingeto.
Ngafat - Bóg ciemności, nocy, gwiazd i przeznaczenia. Religia wyznawana tylko wśród Nzalów.
Symbol: gwiazda
Ofiara: szlachetne kamienie
Szaty mnichów: akolici granatowe, mnisi granatowe w błękitne gwiazdy, wysocy mnisi granatowe w srebrne gwiazdy, arcymnisi ze srebrną gwiazdą,
Przekleństwo: lęk przed ciemnością
Świątynie: Shiro.
Haaharan - Bóg mórz, rzek, jezior i oceanów, opiekun marynarzy, piratów, korsarzy i rybaków. Poza Karhanami wyznawcami są praktycznie tylko ludzie morza.
Symbol: ryba
Ofiara: drogocenne przedmioty (oddane do świątyni, bądź wrzucone do wody)
Szaty mnichów: akolici granatowe, mnisi granatowe ze srebrnymi obszyciami, wysocy mnisi granatowo-srebrne, arcymnisi srebrne,
Przekleństwo: Lęk przed wodą
Świątynie: Irhana, Hatar, Ortsia, Bandżur, Orsor, Hanza, Karchamurata, Erg, Morond.
Trive - Bogini starolarycka popularna wśród wszystkich ras, opiekunka kupców, wędrowców i złodziei.
Symbol: złota (pozłacana) moneta
Ofiara: pieniądze, mile widziane złoto
Szaty mnichów: akolici brązowe, mnisi srebrne, wysocy mnisi srebrno-złote, arcymnisi złote,
Przekleństwo: chciwość, zachłanność
Świątynie: Mitrofa, Leritim, Solf, Troen, Iredi, Erg, Aksonii, Aspis, Ofnar i Shiro.
Set - Bóg zakazany w Karhanice, jedynym wyjątkiem są dyplomaci i kupcy, najczęściej nzaliccy. Opiekun gorliwych szerzycieli zła. Religia ta wywodzi się z Nzality, wyznawcami są raczej Nzalowie.
Symbol: wąż (gotowy do ataku)
Ofiara: ludzkie życie
Szaty mnichów: akolici i mnisi czarne, wysocy mnisi czarne ze srebrnymi brzegami, arcymnisi czarne ze złotymi brzegami, ponadto zarówno akolici jak i mnisi golą głowy do gołej skóry
Przekleństwo: w układzie pokarmowym przeklętej osoby pojawia się k10 węży
Świątynie (tajne): Ingeto, Gatawe, Shiro, Solf, Leritim, Mitrofa, Iredi, Hatar.
Malik Tous - Bóg śmierci i zniszczenia, opiekun szalonych i opętanych. Religia ta wywodzi się z Oud-a-hanu, w Karhanice jest całkowicie zakazana.
Symbol: czaszka
Ofiara: spowodowanie śmierci jak największej ilości osób
Szaty mnichów: akolici szkarłatne, mnisi szkarłatne, wysocy mnisi szkarłato-czarne, arcymnisi szkarłatno-złote; począwszy od mnichów farbują włosy na czerwono
Przekleństwo: obłęd, nieodparta chęć zabicia każdej żywej istoty
Świątynie (tajne): Bandżur, Orsor, Sipas, Hanza, Orm, Tero, Magira, Pantha, Karchamurata, Erg, Iredi, Morond, Leritim, Urtar, Aksonia, Mitrofa, Solf, Shiro, Gatawe, oraz kilkanaście świątyń ukrytych pośród gór i lasów.
BOGOWIE WINGÓW:
Slom - duch wody zamieszkujący dna mórz, jezior, rzek, a nawet małych strumyków, opiekun żeglarzy, piratów i rybaków.
Zikhana - bogini lasu i urodzaju, opiekunka drwali, myśliwych i rolników, którym w zamian za drobne ofiary zapewnia bezpieczeństwo w lesie.
Trygwen - bóg wiatru, burz i błyskawic
Skhan - demon leśny, któremu Wingowie pozostawiają na swoich leśnych postojach odrobinę jedzenia, wierząc iż w ten sposób zapewnią sobie bezpieczeństwo z jego strony.
Odwoh - bóg gór,
Gorite - bóg słońca i ognia, opiekun kowali.
Dworg - zły demon zgodnie z wierzeniami zamieszkujący jaskinie i pieczary, jego kult jest bardzo krwawy. Dla Wingów jest on panem świata podziemi, królestwa potępionych i demonów.
Ymra - bóg wojny, opiekun wojowników.
Grija - bożek płodności, a także pijaństwa i rozpusty, opiekun kobiet przy nadziei, pijaków, hazardzistów i prostytutek.
Funkcje kapłańskie wśród Wingów sprawują szamani. Nie mają oni narzuconych ograniczeń związanych ze strojem, każdy z nich choć uznaje innych bogów, ma jednego opiekuna.
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL
|