Srebrna Pieczęć

SPIS RZECZY

Niusy
Słowo wstępu
Artykuły

Srebrna Pieczęć
   Świat
   Opowiadania
   Przygody
   Rasy
   Mapy
   Księstwa
   Organizacje i stowarzyszenia
   Bogowie
   Zioła
   Przedmioty magiczne
   Bestiariusz
   Nasze postacie
   Mechanika
   Profesje
   Umiejętności profesjonalne
   Uzbrojenie
   Czary
   Opis parametrów
   Zasady
   Tworzenie postaci
   Rozwój postaci
   Rzuty krytyczne

Galeria
Pliki
Sesje
Pajacyki
Forum    (ost.wypowiedź)
Księga gości
Linki
Autorzy
karp - teksty
Zydy - łebmaster
Justyna - ilustracje
i inni

Stronę najlepiej oglądać na monitorze przy pomocy oczu...

Wszystkie prawa zastrzeżone

Powered by vi
Powered by APACHE

Build your Internet identity at UNI.CC
SREBRNY WILK

            Przygoda dla średnio zaawansowanej drużyny z conajmniej jedną osobą zorientowaną w miejscowym półświatku (paser, złodziej, łowca nagród), która będzie osobą wprowadzającą.

            Akcja rozpoczyna się w Mitrofie, w karczmie “Bycze Rogi”, w której akurat bawi drużyna. Zjawia się w niej bogato przyodziany, ciemnowłosy młodzieniec, przedstawia się jako sir Arturos Hekn z Solf i proponuje członkom drużyny najpierw kolejkę piwa, a następnie “drobną robótkę”. Stwierdza, że do Mitrofy przybył poprzedniego dnia z Erg i zatrzymał się w karczmie “Pełny Dzban”. Tam też, w nocy z jego kufra zniknęła rodzinna pamiątka, którą wiózł do ojca do Solf. Była to posrebrzana statuetka wilka z rubinowymi oczami, długości ok. łokcia z wyrytym na podstawie napisem w języku starolaryckim: “Ual Kasami fahr asa hammar Tuere Bauhus” (Ual wierzchowiec, sługa i przyjaciel Wielkiego Bauhusa). Kradzieży dokonano w nocy gdy spał, nie ma konkretnych podejrzanych, może z wyjątkiem niskiego Laryty odzianego na biało, który był jego współlokatorem, a o świcie zniknął. Za konkretne informacje o posążku zaproponuje 10 sztuk srebra, a za odzyskanie go 100 sztuk srebra. Sam sir Arturos zatrzyma się na ten czas w karczmie “Bycze Rogi”.

Informacje:

·       Karczma “Pełny Dzban”, jest siedzibą gildii zabójców “Cień”, cały półświatek zdaje  sobie z tego sprawę i kradzieże tam się nie zdarzają (przynajmniej ze strony miejscowych), chyba że za wyraźnym pozwoleniem właściciela karczmy i równocześnie szefa gildii w Mitrofie Karhana Saina Xavera “Kiełbasy”.

·       W karczmie nikt nie pamięta ani sir Arturosa, ani odzianego na biało Laryty (tak naprawdę nie było ich tam), zbytnia nachalność może się skończyć niemiłym spotkaniem z wykidajłą “Miotłą” (który pilnuje porządku i bieżących spraw gildii) i jego ludźmi “Chochlikiem” i “Norą”.

·       Jeśli powie się cokolwiek o posążku członkom “Cienia”, zaczną się oni interesować tą sprawą, zwłaszcza sam “Kiełbasa”: przesłucha i zlikwiduje zleceniodawcę graczy i sam zaproponuje aby pracowali dla niego w zamian za... życie, a potem się zobaczy.

·       W garnizonie nikt nie zgłaszał kradzieży w “Pełnym Dzbanie”, można się tego dowiedzieć przekupując dyżurnego podoficera (nie wyższego stopniem niż sierżant, za sztukę srebra).

·       Pytając się w sklepach o posążek, można się dowiedzieć, że wcześniej pytał o niego ubrany na biało Laryta

·       Pytając u paserów, można się dowiedzieć, że wcześniej pytał o niego gruby jegomość, któremu towarzyszył oudyjski sługa

·       Paser znany jako “Fleja”, mieszkający na podgrodziu może zaoferować sprzedaż posążka, lecz tylko mocno przyciśnięty wyda miejsce pobytu jego posiadacza – Mirona.

·       Jeśli bohaterowie rozpuszczą odpowiednią ilość informacji, to nawet jeśli nie dotrą do “Fleii”, on dotrze do nich proponując spotkanie w celu licytacji, w karczmie “Nożownicza”.

·       W bibliotekach przy świątyniach Orveda i Krachnama, można znaleźć wzmianki o Bauhusie w księdze “Religie dawnych wieków” Gabora Salutsa: “Bauhus - mało rozpowszechniony kult starolarycki, krwiożerczego boga dosiadającego wilka Uala, który przetrwał do wojen z Oudami. Potem likwidowany przez nich, a następnie przez Karhańskich demonologów. Do dnia dzisiejszego nie przetrwało prawdopodobnie żadne miejsce kultu. Jego kapłani przywdziewali białe szaty pokoju, lecz wszyscy wyznawcy przynajmniej trzy razy w miesiącu składali ofiary z żywych istot”. W tej samej księdze pod hasłem “Ual - patrz Bauhus”. W księdze “Artefakty” Rino de Zevera, pod hasłem “Srebrny Ual - otoczony czcią przedmiot kultu Bauhusa, srebrny wilk długości około łokcia z rubinowymi oczami. Przedmiot ów może dodać sił i splendoru osobie która umie właściwie z niego korzystać, potrafi także omamić lub przekląć na wieki istotę, która mu się nie oprze. Prawdopodobnie służył też do przywoływania demonów. Zaginą na początku drugiej wojny Erańskiej.”

OPIS ARTEFAKTU

Srebrny Ual- (mag.) osoba, która spojrzy w jego oczy i nie odeprze na połowę OP, ma krótkotrwałą krwawą wizję (tortury zakończone śmiercią ofiary) i takie same sny (przez najbliższe k10 nocy); jeśli ponownie nie odeprze OP (-20) dąży do realizacji swojej wizji, lub popada w obłęd; jeśli ktoś wpatruje się w oczy wilka minimum rundę i nie odeprze OP otrzymuje 50 ran z duszenia i 25 w każdej następnej rundzie, aż do odparcia, lub do śmierci; przysłonięcie dłońmi oczu wilka (bez dotykania) dodaje raz dziennie +50 do Żywotności; a klęknięcie przed nim na obydwa kolana daje Majestat na 20 godzin; każdy kto dotknie oczu wilka nagim ciałem i nie wykona udanych rzutów na połowę OF ani połowę OP, zapada w śmiertelną chorobę, martwiozę (objawami są silna gorączka, sina barwa palców i języka) i umiera w przeciągu k5 dni. Nie można go wskrzesić, a 5+k10 dni po śmierci przemienia się w zombie. Przekleństwo to można zdjąć tylko “Zdjęciem martwiozy”, zanim osoba ta przemieni się w zombie; trzykrotne wypowiedzenie formuły wyrytej na posążku, przez osobę trzymającą go w dłoniach, powoduje przywołanie demona Uala.

NPC

Ual - szary wilk wielkości wierzchowca, o wystających kłach, czerwonych oczach i długim nie porośniętym sierścią ogonie, którym atakuje jak biczem. Ma 25% Antymagii i jest wokół niego wyczuwalna aura zła. Zraniony wydaje z siebie przeraźliwe wycie, każdy kto nie odeprze na OF -20 traci słuch na k100 dni. Broń niemagiczna zadaje mu połowę obrażeń. Nie można go zabić, a jedynie unicestwić jego ziemską powłokę.

Żyw -825; Siła -400; In -80; Zr -60; Md -85; M -60; Wi -100; Zw -25; OF -85; OP -95;

Obrona - dal- 40; 1- 44; Wyparowania - 20

Lp

Broń

Szkolenie

Trafienie

Skuteczność

Momenty ataków

1

kły

-

85%

230

60;40;

2

ogon

-

65%

220

10;

 

sir Arturos Hekn vel Ed Vard “Kicia” (23) – szczupły, ciemnowłosy, nieco płaczliwy, nosi ubrania z herbem Heknów (trzy srebrne gwiazdy na czerwonym polu), jego papiery szlacheckie są podrobione, a pieniądze fałszywe. Zatrzymał się w “Byczych Rogach”.

Rasa - Karhan; Profesja - Złodziej poz. 4; zawód - szuler; zdolności ułomności: -;

Żyw -105; Siła -65; In -65; Zr -80; Md -65; M -20; Wi -50; Zw -5; OF -53; OP -33;

Obrona - dal- 43; 1- 45; Wyparowania - 5; Zbroja -; Tarcza -;

Lp

Broń

Szkolenie

Trafienie

Skuteczność

Momenty ataków

1

nóż

spec.

85%

58

60;55;50;

 

Sain Xaver “Kiełbasa”(45) – niski, otyły, łysiejący jegomość, zawsze bogato odziany, spotkanie z nim jest mało prawdopodobne, aczkolwiek możliwe. Nigdzie nie rusza się bez obstawy (minimum dwóch ludzi).

Rasa - Karhan; Profesja - Paser poz. 12; zawód - kupiec; zdolności ułomności: -;

Żyw -105; Siła -65; In -70; Zr -70; Md -85; M -40; Wi -50; Zw -5; OF -61; OP -41;

Obrona - dal- 40; 1- 44; Wyparowania - 5; Zbroja -; Tarcza -;

Lp

Broń

Szkolenie

Trafienie

Skuteczność

Momenty ataków

1

Sztylet

mistrz, ofensywne

88%

63

60;50;40;30;

 

Livro Khalk “Miotła” (35) – szczupły, uprzejmy (do czasu) Laryta, niemal pewne, że spotka się go w karczmie “Pełny Dzban”.

Rasa - Laryta; Profesja - Zabójca poz. 9; zawód - kowal; zdolności ułomności: -;

Żyw -100; Siła -60; In -94; Zr -76; Md -70; M -25; Wi -50; Zw -5; OF -53; OP -48;

Obrona - dal- 55; 1- 59; Wyparowania - 5; Zbroja -; Tarcza -;

Lp

Broń

Szkolenie

Trafienie

Skuteczność

Momenty ataków

1

Sztylet

mistrz

93

60

84;74;64;

 

Karl Samotra “Chochlik”(22) – krępy mięśniak z sumiastym wąsem, ochroniarz w karczmie

Rasa - Karhan; Profesja - Oprych poz. 4; zawód - kowal; zdolności ułomności: -;

Żyw -105; Siła -90; In -65/55; Zr -60/30; Md -60; M -20; Wi -50; Zw -5; OF -54; OP -34;

Obrona - dal- 13; 1- 34; 2- 13; 3- 15; Wyparowania - 30;Zbroja - kolczuga; Tarcza - typowa;

Lp

Broń

Szkolenie

Trafienie

Skuteczność

Momenty ataków

1

Młot

spec.

85

90

25

2

Kusza

biegły

73

70

45

3

Nóż

-

65

70

45;35;25;

 

Garm Jamko “Nora”(22) – cichy i spokojny, nie rzucający się w oczy, uczeń “Miotły”

Rasa - Karhan; Profesja - Zabójca poz. 2; zawód - medyk; zdolności ułomności: -;

Żyw -105; Siła -65; In -73; Zr -52; Md -60; M -20; Wi -50; Zw -5; OF -51; OP -31;

Obrona - dal- 33; 1- 35; Wyparowania - 5; Zbroja -; Tarcza -;

Lp

Broń

Szkolenie

Trafienie

Skuteczność

Momenty ataków

1

Nóż

biegły

78%

58

63;53;43;

 

Joachm Spyrka “Grubas” (39) – niewysoki, gruby szatyn z dużymi zakolami, na prawej dłoni ma wytatuowanego motyla, przyjezdny ze stolicy, szuka posążka nie dla siebie, tylko dla bogatego kolekcjonera, jest gotów za niego zapłacić do 100 sztuk srebra, ale dużo chętniej odbierze go siłą (lub podstępem), przy pomocy swego pomocnika. Razem z milczkiem mieszkają w “Złotym Bażancie”.

Rasa - Karhan; Profesja - Paser poz. 6; zawód - jubiler; zdolności ułomności: grubas;

Żyw -110; Siła -70; In -65; Zr -65; Md -80; M -30; Wi -50; Zw -5; OF -55; OP -35;

Obrona - dal- 35; 1- 39; Wyparowania - 5; Zbroja -; Tarcza -;

Lp

Broń

Szkolenie

Trafienie

Skuteczność

Momenty ataków

1

Sztylet

spec.; ofens.

80%

65

55;45;35;

 

Khijr Soa “Milczek” (33) – niski Oud z długim warkoczem, niemowa (ma obcięty język), niezależnie od rozwoju sytuacji zabicie go to bardzo dobry pomysł, potem może być za późno, jest bardzo niebezpieczny, nigdy nie opuszcza “Grubasa”, a w przypadku jego śmierci pomści go lub sam zginie

Rasa - Oud; Profesja - Zabójca poz.8 ; zawód - szuler; zdolności ułomności: niemowa (wyrwany język), spostrzegawczy;

Żyw -102; Siła -64; In -100; Zr -89; Md -60; M -20; Wi -50; Zw -5; OF -52; OP -42;

Obrona - dal- 65; 1- 69; Wyparowania - 5;Zbroja -; Tarcza -;

Lp

Broń

Szkolenie

Trafienie

Skuteczność

Momenty ataków

1

Nóż

spec.; oburęczność

90%

57

95;85;75;65;55;45;

 

Peter (35) – niski, szczupły, z długą czarną brodą, ubrany na biało, na szyi nosi medalion z symbolem Bauhusa, szuka posążku dla świątyni. Mieszka w karczmie “Cztery Czarne Konie”. W razie skrajnego niebezpieczeństwa otwiera portal teleportacyjny do podziemi świątyni, gdyby ktoś zdecydował się wejść w ów portal czeka go niemiła niespodzianka (około tuzina kapłanów i czterech świetnie wyszkolonych, fanatycznych najemników)

Rasa Laryta- ; Profesja - Kapłan (Bauhusa) poz. 12; zawód - kupiec; zdolności ułomności: -;

Żyw -100; Siła -40; In -65; Zr -45; Md -100; M -90; Wi -80; Zw -17; OF -30; OP -82;

Obrona - dal- 25; 1- 29; Wyparowania - 5 + 60; Zbroja - ubranie + ochrona boża; Tarcza -;

Lp

Broń

Szkolenie

Trafienie

Skuteczność

Momenty ataków

1

Laska

spec.

70%

50

55;45;

czary:

I krąg: symbol niebezpieczeństwa, poświęcenie, światło, rzucenie uroku,

II krąg: ochrona boża, leczenie obrażeń, tchnienie boskie, lewitacja, majestat,

III krąg: grom, teleportacja,

laska (mag.) – 1 ładunek “ognistego kręgu” z 12 poziomu

 

Olo, Miron, Staniek (ok.30) – zwyczajni obszarpańcy, ścigani listami gończymi piraci, znajdują się z dala od wybrzeża ponieważ czekają aż trochę o nich przycichnie, posiadaczami Uala stali się przez przypadek (zrabowali go podczas jednej z wypraw morskich), Wynajmują mały pokoik w karczmie “Nożownicza” na podgrodziu

Rasa - Karhan; Profesja - Pirat poz. 3; zawód - marynarz; zdolności ułomności: -;

Żyw -105; Siła -70; In -65; Zr -65; Md -60; M -20; Wi -50; Zw -5; OF -57; OP -32;

Obrona - dal- 35; 1- 41; 2- 37; 3- 35; Wyparowania - 5;Zbroja -; Tarcza -;

Lp

Broń

Szkolenie

Trafienie

Skuteczność

Momenty ataków

1

Szabla

biegły

73%

80

50;35;

2

Nóż

 

70%

60

60;55;50;

3

Kusza

 

65%

70

60/5

 

UALA HISTORIA NAJNOWSZA

            Srebrny Ual został wywieziony przez kapłanów Bauhusa na początku drugiej wojny Erańskiej, do kraju Wingów, gdzie spoczywał w ukryciu jeszcze dwa miesiące temu. Wtedy to został odnaleziony przez grupę awanturników. Wieść o tym różnymi drogami dotarła do kolekcjonerów i kapłanów Bauhusa. Na okręt, którym mieli oni przypłynąć do Erg, czekali i jedni i drudzy. Jednak statek ów został zatopiony przez jednostkę piracką. Załoga statku pirackiego przejęła cały ładunek, wkrótce potem część piratów oszlała, część zmarła na tajemniczą chorobę (martwiozę), a reszta została rozbita przez flotę królewską. Miron, Olo i Staniek uszli z życiem i Ualem, podejrzewają że posążek jest przeklęty ale ze względu na jego dużą wartość chcą go sprzedać. W tym celu udali się do Mitrofy, skąd pochodzi Miron, a jego stary kumpelFleja” jest paserem.

CO JEŚLI ?

·         jeśli wygadają się “Cieniom”, to albo zaczną dla nich pracować, albo uciekną z miasta, albo przestaną żyć

·         jeśli dostaną adres Mirona i uda im się pokonać piratów, to staną się posiadaczami posążka, a wtedy: albo go sprzedają i są bogaci, albo go zatrzymują; w obydwóch przypadkach są poszukiwani przez: kapłanów Bauhusa, “Grubasa” i “Milczka”, a może nawet gildię “Cień”.

·         wydawanie pieniędzy od sir Arturosa Hekna może się skończyć aresztowaniem gdyż są one fałszywe

·         stawienie się na licytację może się bardzo źle skończyć, odbędzie się ona w jednym z pokoi karczmy “Nożownicza”, będą tam wszyscy zainteresowani, oczywiście bez broni:

Kicia”,“Grubas”, “Milczek”(przemyci nóż), Peter, uzbrojeni piraci (ich szable będą schowane pod kocami), “Fleja”; a na dole w karczmie dodatkowo karczmarz i czterech oprychów – ochraniarzy. Należy także wziąć pod uwagę ludzi “Kiełbasy”, oraz możliwość powiadomienia przez graczy garnizonu miejskiego. Do dwustu sztuk srebra licytacja będzie się toczyć normalnie, potem Peter użyje swej laski, a raczej zawartego w niej czaru, no i będzie się działo...

POWODZENIA